استئوپتروزیس

بخش ها

بیماری استئوپتروزیس چیست؟

اگر درباره بیماری و علائم استئوپتروزیس می خواهید اطلاعاتی کسب کنید ادامه مطلب را بخوانید. استئوپتروزیس یک بیماری استخوانی است که باعث می شود استخوان ها غیر طبیعی و مستعد شکستگی شوند. از گروه اختلالات اسکلتی نادر و ارثی می باشد که با افزایش تراکم و رشد غیر طبیعی استخوان ها خواهد شد.

شدت بیماری استئوپتروزیس

علائم و شدت آن تا حد زیادی باتوجه به شدت و سن شروع، می تواند متفاوت باشد. از دوران نوزادی که عوارض شدید دارد تا کشف این بیماری با اشعه ایکس ممکن است بازه تشخیص این بیماری باشد.

این اختلال در موارد معدودی ممکن است باعث نارسایی عصبی و یا درگیری سایر سیستم های بدن باشد.

اوستئوپتروزیس

علائم بیماری استئوپتروزیس

افرادی که مبتلا به بیماری استئوپتروزیس هستند علائم و نشانه هایی دارند و اما این علائم حتی از فردی به فرد دیگر متفاوت است و ممکن است فردی همه ی علائم را داشته باشد و فردی دیگر علائمی متفاوت را تجربه کند.

علت بیماری استئوپتروزیس چیست؟

انواع مختلفی استئوپتروزیس توسط تغیرات ژنتیکی و یا جهش ژنتیکی در حداقل ده ژن به وجود می آید. ( ژن هایی که مرتبط با سلول هایی هستند که بافت استخوانی را می شکنند تا استخوان های جدیدی جایگزین استخوان های قدیمی شوند.) این روند لازم است تا استخوان ها قوی، سالم و با قدرت باشند.

مرکز ژنتیک پزشکی و تشخیص مولکولی ژن و سل یکی از مجهز ترین آزمایشگاه ها واقع در شهرک غرب است و شما عزیزان می توانید از طریق راه های ارتباطی زیر با ما در تماس باشید.

شماره تماس آزمایشگاه ژنتیک ژن و سل :۸۸۶۹۶۹۵۱ – ۸۸۵۶۳۰۴۷

info@geneocell.com

صفحه اینستاگرام

جهش دراین ژن ها منجربه استئوکلاست غیر طبیعی خواهد شد. اختلال در این روند در کل باعث می شود، استخوان جدید نتواند جایگزین استخوان قدیمی شده  بنابراین استخوان ها بسیار متراکم و مستعد شکستن خواهند شد.

نحوه تشخیص بیماری استئوپتروزیس

آزمایشات ژنتیک برای تشخیص و تمایز بین انواع زیر مجموعه های استئوپتروزیس استفاده می شود.

نحوه درمان بیماری استئوپتروزیس چگونه است؟

درمان استئوپتروزیس بستگی به علائم و شدت آن برای هر فرد ممکن است متفاوت باشد. بنابراین پس از انجام آزمایشات ژنتیک، مشاوره ژنتیک و تشخیص پزشک ، راه های درمانی مخصوص به فرد تجویز خواهد شد.

اما از مهم ترین عواملی که در بهبودی این بیماری موثراست: تغذیه مناسب است،داشتن یک رژیم غذایی مناسب و سرشار کلسیم است که معمولا از راه های درمانی برای بیماران استئوپتروزیس مطرح می شود.